18 Ogos 2010

Keri Kapello laung amaran

SG ISAP, Colombia – Pengurus pasukan futsal JKKK Kusi Meroh (JKM) yang baru , Keri Kapello melaungkan amaran kepada seteru mereka supaya bersiap sedia menghadapi saingan yang lebih getir apabila berhadapan dengan pasukan JKM dalam perlawanan kelak. Beliau  berkata demikian dalam sesi bersama media bersempena perlantikan jawatannya secara rasmi pada hari ini, di sini. Beliau yang dilantik bagi menggantikan Omar Alias berkata, perancangan teliti dalam peringkat dasawarsa akan dilakukan bagi memastikan JKM terus kekal sebagai sebuah pasukan yang mantap dan buncit.

Pelantikan Keri Kapello juga bermakna Omar Alias akan diserapkan terus ke dalam skuad JKM sebagai pemain, sekaligus mengurangkan beban tugas yang dipikulnya sebelum ini iaitu sebagai pemain dan pengurus. "Keh ade penyakit leloh sebenornye" luah Omar Alias. KeriKapello yang berbangsa Itali itu juga memaklumkan kepada pihak media bahawa beliau telah membuat keputusan untuk membeli seorang pemain berbakat iaitu Jabar Runsing yang bermain dengan kelab Jerman tetapi berpengkalan di Terminal Makmur, SkinHead Nazi FC.

Keri Kapello menyatakan bahawa kemasukan Jabar Runsing  akan menimbulkan satu persaingan sihat dalam kalangan pemain – pemainnya.

"Che? Jabar Runsing ? fara unabuona competizione fra i giocatori !"  Ujar Keri Kappello  dalam loghat Itali yang langsung tidak difahami oleh wakil media yang hadir. Situasi tersebut bertambah rumit apabila Keri Kapello tidak membawa penterjermah sekaligus memberi petanda bahawa para pemainnya akan menghadapi masalah komunikasi dengan beliau dalam sesi latihan nanti.

"Weh, keh nok kabo ke demer..Jabar Runsing teh  budok sg isap jugok! Tak ade mende lah..  pemain pemain keh ni nanti ade saingan sehat sikit. Meknye aok tanok blajo bahase Itali teh tapela..tapi cer aok dengor bebeto dlu..gampang sunggoh" Ujar Keri Kapello lagi.

"Laa..aok ni orang lepih jea. Keh ingatkan aok bebeto asal  Itali tadi..sekampong la kite yeh? tok mudoh la aok nih yeh..mancoiiitt!"  Keluh seorang wartawan dari Harian Metroit.

Keri Kappello yang terkenal dengan sikap tegas turut menyatakan bahawa pada hari pertama sesi latihan beliau bersama pasukan JKM telah memberi petanda kepadanya bahawa pasukan ini mampu untuk pergi lebih jauh. Beliau juga memberi amaran kepada pemain yang tidak memberikan komitmen seratus peratus akan terus disingkirkan. Manakala pemain –pemain yang semput juga akan turut digugurkan dari pasukan JKM. Serentak dengan kenyataan itu juga kelihatan beberapa pemain JKM yang hadir dalam sesi bersama media seperti Bram Nordin, Aliff Naiem dan Mat Bennayoun menyalakan rokok bagi menunjukkan protes terhadap perkataan 'semput' itu.

Sesi media tersebut diakhiri dengan laungan semangat oleh kesemua staf dan pemain pasukan JKM sebagai satu simbolik terhadap kebangkitan JKM yang bakal bermula selepas raya nanti.

"Hongghohh!!  Hongghoh!!  Hongghoh!! Forza! Forza JKM Forza!!  Rodok belake Rodok!!  Uuuweeeiiihhh..."  beberapa orang pemain juga kelihatan menari nari keseronokan seperti orang yang baru dapat todi jenama Thai Song.

" Aku ni kat perhimpunan parti ajaran sesat ke....?" Tanya seorang wakil media yang hadir berketayap putih kepada dirinya sendiri. Beliau yang kelihatan bingung terus saja mengeluarkan geran tanah milik arwah abahnya.

SEMBILU KASIH...Jabar Runsing kini bersedia memikul tugas sebagai pemain JKM

2 ulasan:

encik tepi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
encik tepi berkata...

selok doh aku bace natang nie..bereh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...