05 Oktober 2010

4 penjenyah terkemuka dikehendaki taliban

Epy time mereka

oleh : ROONEY DASRIL

4 org peserta game Farmville di Facebook ditangkap atas tuduhan menanam ganja di game simulasi pertanian tersebut. Nuareth(51), Bram aka da gulung(73),Hijan aka Jantain(62) dan Mad dom tokei getah(88)[ tidak mempunyai akaun FB,kerana takut di tangkap..tp akhirnya jatuh ketanah juga] ditangkap,slepas polis memeriksa komputernya dan menemui ladang ganja online,yg telah disembunyikan sebalik pokok2 getah dengan kapasiti sekitar 500,000 kilogram.

Polis mendapat laporan dari jiran2 mereka tersebut setelah membaca status di FB mereka yg mencurigakan. Namun beberapa jiran yang lain menyatakan perasaan terkejut mereka setelah mendengar kabar tersebut."Mereka nampak seperti org2 yg  normal," kata seorang penduduk yg di kenali sbg Omar"mereka ini mungkin kurang bergaul sesame jiran d FB, tapi yang jelasmereka  tidak kelihatan seperti penjahat."

Walaupun polis belum menemui petunjuk yg mereka ini akan menjual ganja itu,namun yang pasti mereka menggunakan cara tipu [hack] untuk mendapatkan 'experience points' demi meningkatkan level mereka.Nuareth adalah salah seorg yg pakar dlm bidang ini, yg pernah di pelajari dr org laut yg hanya dikenali sbg Rooney.dlu dia pernah menggunakn cara ini d Cafe world, tetapi tidak dpt dikesan pihak polis.

"Kami sangat serius berkenaan masalah ganja, baik di dunia nyata maupun di dalam game simulasi," kata seorang juru cakap polis Metropolitan – clombia sg isap (pailang der). "Kami tidak mahu anak-anak kami terpengaruh dengan bahan terlarang tersebut di dalam jalur informasi komputer."

Facebook kini dalam pemerhatian untuk meng deactivatekan akaun mereka (kecuali mad dom yg tiada akaun FB) dan mengutuk keras tindakan meraka yg tidak senonoh itu, namun Facebook  berharap agar hal ini tidak menggangu kesenangan dari pengguna lain yang taat pd undang2 yg ditetapkan.Sekian laporan dr bernama TV BINtulu Sarawak – cawangan Metropolitan Columbia, sg Isap


3 ulasan:

Rhoni berkata...

kemah2 nuar..!!hahaha!!~

yiennoor berkata...

keh keh keh.... rosak farmville jangan bagi anak2 main farmville

ZieMa berkata...

restorent city lagi best.. hahhahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...