04 September 2010

Mimpi Tidur dan Kenyataan ( Episod Pertama )

Pukul 3 pagi…. Gua terjaga dari tido… “ ini adalah ganguan mimpi..” Astarghfirulllah hal’azim mengucap panjang gua… ini merupakan kali ke3 gua termimpi akan pekara yang sama….

Scene di kedai Kusi Meroh tempat melepak wajib gua dan rakan prajurit kampung…

“ bro gua nak langsung pertunangan 2 bulan lagi” kenyataan daripada Bram…

Gullppp..!!! gua tesedak… “ bior benor lu ni?? Confirm ke?” balas Yien

“angin ribut… petir takde.. malahan kucing mengiawww pun belum.. lu dah nak bertunang bro?” Tanya Anuar…

“betul la der.. gua dah ade yang punya sebenarnya.. dah lame gua sorokkan dari lu orang” balas Bram

“walau ape pun gua ucapkan tahniah la.. dalam diam lu bercinte tanpa pengetahuan  ahli sidang bujang” yien berkata-kata..

“siapakah wanita bertuah memiliki hati pejuang gulung tembakau ini?” tanye Anuar..

“name panjang die.. Hubioh Anum Waheeda.. gua panggil Bioh” balas Bram…..

Rooney.. kini sudah berumah tangga..  malahan Alip sudah mempunyai 2 orang anak… tak lupe Omar yang kini bakal menjadi Bapa… manakala Mohar pula sudah kahwin  dua dan amat bahagia.. Syed Amirul pula sedang berbulan madu buat kali kedua… Tiba pula giliran Bram yang bakal mendirikan Masjid Kristal Bahagia…. Walaupun gua dan Anuar masih lagi ahli sidang yang masih single.. tapi Anuar juga sudah mule serius dengan teman wanita lama yang di Jengke… Tinggal gua masih single tanpa makwe… aktiviti melepak kini tinggal kami bertiga.. dan bakal jadi dua….

+++  2 hari selepas…
“Yien.. Teman gua pergi beli barang hantaran..” minta Bram..
“ok jek…” balas gua..

+++
“lu pandang ape bro..??” tanye bram…
“takde pape.. tengok2 gelagat orang” balas Yien..

Macam gua penah alami je keadaan yang sekarang gua alami.. perasaan gua menjadi semacam…. Bisik hati gua…..

+++ 3 hari selepas
“ gua nak pergi tengok beg duit jap kat kedai Kulit Kamal tuh..”  kata Anuar…
“ okeh.. gua tunggu depan kedai jek la…selipar gua hampir putus ni.. dapat jalan 2 kilometer jek lagi ni” balas Yien..


Pokkk… satu tepukan  seperti tepuk tepuk pengangkap singgah kat bahu gua….

“ lu temenung ape ni… macam orang kalah judi jek ni” tanye Anuar..

“ takde lah.. tunggu lu le… lame sangat beli sluar kulit keldai lam kedai tuh” balas Yien..

“ gua perati lu dari tadi.. lu asyik duk pandang jek kat org tua ngan anak perempuan die tuh.. apehal?? Berkenan??” ....... balas Anuar

“takde lah.. gua tengok tanda Sale 50% tuh.. Nampak cam ok gak kalau kite jengok barang situ..” kenyataan Nuar disangkal oleh Yien

“tuh jual kasut pempuan sale 50 % lu nak pakai kasut tumit tinggi? Nanti jadi Nyah lu bro haahha” gelak panjang Anuar..

Gua tersengih tande kantoi…  dan peristiwa ini membuatkan gua terpikir..yang gua penah lalui pekara yang sama…. Sama dengan keadaan dan orang disekeliling.. gua masih bingung…..  kali ini die berbaju jingga…

Bersambung……. 

1 ulasan:

nuareth berkata...

Mancoittt!! sambung sambung!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...