09 September 2011

Hal Komunis

Bila duk belek akhbar Malaysia kini hari banyak sangat halaman pasal siapa "Pejuang" siapa "Pengkhianat" hal kemerdekaan Malaysia. Hal-hal kes rogol dan rompak plak dah kurang disiar apatah lagi hal-hal masyarakat yang susah taknak diketengahkan.

Ahli-ahli politik dilihat seperti sudah bangang tidak mempunyai isu lain nak becerita hal orang yang dah mati berjuang secara senyap mahupun secara nampak pula dijadikan isu.

Jadi sambil-sambil lepak kat kedai Teh dan Kopi nak becerita pasal hal sendiri pun turut terbabit dengan isu yang dibawa oleh ahli politik yang bangang lagi membosankan.

Memang politik kat negara kita ini semakin kotor dan buruk rupa dengan mempermainkan hal-hal berkaitan macam ni namun ada juga pro dan kontra disebalik hal macam ni.

Yang mana ahli keluarga bekas-bekas pejuang yang sebelum ini tak dihargai kini kembali dihargai oleh pihak kerajaan tapi ada maksud disebaliknya, yang mana tak tau sejarah sekarang dah pandai bukak buku sejarah dan yang mana tak tahu langsung lu pegi kedai cari tauhu dulu baru pegi ambik tahu. Mana-mana kutu yang masih lagu buntu tak tahu menahu tuh pergi la cuci baju dulu sebab dulu cikgu sejarah sibuk bagi tahu lu duk gigit kuku....

Hal-hal sejarah ini dah tertulis hitam dan putih tinggal kepada manusia yang berpolitik hebat saja lagi nak mengiyakan atau nak mengubah dan rakyat-rakyat jadi haru biru keliru tak menentu dipersoalkan pasal isu oleh ahli politik yang terlebih tahu dan macam hantu..

Marilah sama-sama kita dengar dulu setiap lirik lagu ni dan beharap ahli politik juga boleh faham apa yang tersirat dari lagu ni...


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...